تصویر مرتبط

حمله به تایتان به ژاپنی : Shingeki no Kyojin و به انگلیسی : attack on titan  یک مجموعه مانگای ژاپنی است که به دست هاجیمه ایسایاما نوشته شده و طراحی این مانگا هم توسط خود و بدون کمک هیچ شخص دیگری به انجام رسیده است .

 این مجموعه در ۹ سپتامبر ۲۰۰۹ در مجله بساتسوشونن منتشر و تا الان ۲۶ جلد از ان منتشر شده است پخش فصل اول انیمه آن از ۶ آوریل ۲۰۱۳ در ماینیچی برودکاستینگ سیستم شروع شد و تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳ به طول انجامید. فصل دوم انیمه نیز از آوریل ۲۰۱۷ پخش شد. هم اکنون درحال ساخت فصل سوم این انیمه هستند. فیلمی دو بخشی نیز بر اساس آن، با عناوین حمله به تایتان و حمله به تایتان: پایان دنیا در سال ۲۰۱۵ ساخته شده‌است.حمله به تایتان به موفقیتی تجاری نیز تبدیل شد چنانکه بیش از ۲۸ میلیون نسخه از مانگای آن تا پایان سال ۲۰۱۳ به فروش رسید و پخش انیمه آن باعث افزایش ناگهانی محبوبیت آن شد که البته با نقدهای بسیاری درباره داستان و فضای آن نیز همراه بود.۱۰۰ سال پیش از شروع داستان، ظهور غول‌هایی به شکل ظاهری انسان که آن‌ها را تایتان (به ژاپنی: Kyojin) می‌خوانند بشریت را وادار به زندگی قرون‌وسطایی در درون دیوارهایی بلند کرد. این دیوارها به صورت سه دایره متحدالمرکز هستند و بیرونی‌ترین آن‌ها دیوار ماریا (Wōru Maria) است. دیوار میانی رز (Wōru Rōze) نام دارد که با دیوار ماریا ۱۰۰ کیلومتر و با دیوار مرکزی که دیوار سینا (Wōru Shīna) نام دارد ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد. صد سال است که انسان‌ها درون این دیوارها با آرامش زندگی کرده‌اند تا اینکه به ناگهان در ابتدای داستان، غولی ۶۰ متری (بلندتر از دیوار ماریا) به همراه غولی زره‌پوش دیوار ماریا را سوراخ کرده و راه را برای ورود دیگر غول‌های کوچکتر فراهم می‌کنند. با سقوط دیوار ماریا، بشریت بیشتر زمین‌های کشاورزی و شهرهایش را از دست داده و دچار قحطی می‌شوند.انسان‌ها در این صد سال اطلاعات چندانی درباره غول‌ها، منشا پیدایش یا چگونگی تولیدمثل آن‌ها بدست نیاورده‌اند. غول‌ها معمولاً بین ۳ تا ۱۵ متر بلند هستند، لباس نمی‌پوشند، اندام تولیدمثل ندارند و علاقه زیادی به کشتن و بلعیدن انسان‌ها دارند. آن‌ها به حیوانات دیگر کاری ندارند و نیاز جسمی به خوردن انسان‌ها هم ندارند به‌طوری‌که بدون خوردن انسان‌ها و تنها با نور خورشید براحتی زندگی می‌کنند. آن‌ها پوست محکمی دارند و به راحتی زخم‌ها و حتی بریده شدن سر و اعضای بدن خود را بازتولید می‌کنند و تنها با ایجاد بریدگی عمیق در پشت گردنشان کشته می‌شوند. این ضعف آن‌ها باعث اختراع چرخ دهنده مانور سه‌بعدی (Rittai Kidō Sōchi) بدست انسان‌ها شده که سربازان را قادر به جابجایی در ارتفاع خاصی از زمین و رسیدن به نقطه ضعف غول‌ها می‌کند. داستان، حول اِرن یاگر … خواهر ناتنی‌اش میکاسا آکرمن  و دوست این دو با نام آرمین آرلرت می‌گذرد. پس از سقوط دیوار ماریا و شهر شیگانشیما (Shiganshima) مادر اِرن بدست یک غول کشته می‌شود و او قسم می‌خورد که انتقام انسان‌ها را از تایتان‌ها بگیرد. او به همراه دوستانش به ارتش ملحق می‌شود. بعدها در جریان یکی از مبارزات او متوجه می‌شود که قدرت تبدیل شدن به تایتان را دارد و از آن برای دفاع از انسان‌ها استفاده می‌کند.

بیشترین چیزی که در انیمه به چشم میخوره جریانی هست که مربوط میشه به دیوار ها و تایتان ها یا همون غول های داستان که ارن یاگر باهاشون درگیر میشه اما واقعا جریان اینا چی میتونه باشه من میخوام جواب این سوال رو که همیشه توی ذهنم بود پاسخ بدم . اولین تایتانی که ظاهر شد یک تایتان مونث بود.شخصی به نام ایمیر که به نیا ایمیر معروف بود با دیوی قراردادی بست.طبق اون قرار داد نیا ایمیر قدرتی فراتر از قدرت انسان‌ها رو پیدا میکنه که اون همون قدرت تایتاناس.همراه با ایمیر نه تایتان دیگر ظاهر می‌شوند سالیان سال به همین روال میگذره و هر سیزده سال یکبار قدرت تایتانا به یکی دیگه سپرده میشد.تا اینکه قدرت نیا ایمیر به شاه فرتیس میرسد.او به همراه ۱۲۰ تایتان پنجا متری و عده‌ای از مردم به جزیره‌ای میروند و در آنجا سه دیوار ماریا-رز و سینا را میسازد و بعد با قدرت ایتانی اش حافظه ی مردم خودش را تغییر می‌دهد.او به همهٔ مردم خارج از دیوار گفت که اگر به دیوارا

منبع: naghadin.ir